STOLNÍ HRY

Stále rozšiřujeme nabídku stolních her. Většina z nich je volně přístupná (skříně v chodbě mezi Rájem a Peklem), některé hry (v police u vchodu) jsou k zapůjčení u obsluhy a ty lze i předem zarezervovat. Zapůjčení je v obou případech zdarma.

Hry na rezervaci:

U většiny her jsme přidali i odkazy na návody v češtině, abyste měli dostatek času na prostudování předem. Neztratíte čas čtením (někdy velmi obsáhlých) pravidel a u nás se můžete věnovat přímo hře 🙂

Duna Imperium

Duna Imperium – Vzestup Iksu

Duna Impérium je desková hra, ve které se hráči v čele velkorodů střetnou v boji o nadvládu nad legendární pouštní planetou Arakis. Hra Duna vychází z knihy Franka Herberta, dalších navazujících knih a také nového filmu. Ve hře můžete hrát za Atreidy, Harkonneny či další rody, budete těžit vzácné koření i vysílat vojáky do boje. K vítězství vám může dopomoci sesterstvo Bene Gesserit, imperátor či Fremeni. Hra v sobě kombinuje mechanismy stavby balíčku (deckbuilding) a umisťování dělníků (workerplacement). Pro fanoušky Duny je tahle hra nutnost, ale bavit bude i ostatní hráče, nás opravdu nadchla.

Duna Imperium

Západní Království

Hra Architekti Západního království je zasazena do prostředí Karolínské říše, konkrétně do období jejího konce, kolem roku 850 našeho letopočtu. Hráči se v roli královských architektů snaží co nejvíce zapůsobit na svého krále a udržet si postavení ve společnosti budováním nejrůznějších staveb v jeho nové říši. Hráči musejí sbírat suroviny, najímat učedníky a dobře hlídat své pracovníky. Zrada je totiž na denním pořádku a konkurenční architekti udělají vše pro to, aby zabránili vašemu pokroku. Zachováte si počestnost, nebo skončíte ve společnosti zlodějů a překupníků?

Cílem hry je nashromáždit co nejvíce vítězných bodu. Ty lze získat stavbou různých budov či přispěním k dokončení arcibiskupské katedrály. Během hry se nevyhnete řešení mnoha morálních dilemat. Až na konci hry se však ukáže, zda jste volili správně. Nad drobným občasným pochybením se dá přimhouřit oko, ale když to přeženete, trest vás nemine. Hra končí ve chvíli, kdy je dokončeno určité množství staveb.

Hra Paladinové Západního království je zasazena do bouřlivého období Západofranské říše, kolem roku 900 našeho letopočtu. Navzdory nedávným snahám o rozvoj města čelí hraniční osady neustálé vnější hrozbě. Saracéni prozkoumávají hranice, zatímco Vikingové drancují majetek a zvířata. Dokonce i Byzantinci z dalekého východu dávají důvod k obavám.
V roli urozených dam a pánů musíte sjednotit své poddané ve městě, bránit se proti nepřátelům, stavět opevnění a šířit víru po celé zemi. Naštěstí v tom nejste sami. Moudrý král vám na pomoc v tomto snažení vyslal vstříc své udatné rytíře.
Osedlejte koně a naostřete čepele! Paladinové se blíží!

Cílem hry Paladinové Západního království je dosáhnout nejvyššího počtu vítězných bodů (VB) na konci hry. Body se získávají stavbou tvrzí a opevnění, vysíláním misionářů a bojem s cizinci. Každé kolo hráči žádají o pomoc konkrétního paladina a najímají poddané k vykonávání různých činností. V průběhu hry budou hráči postupně zvyšovat svoji víru, sílu a vliv. Kromě toho, že tyto vlastnosti ovlivní skóre na konci hry, budou také určovat význam akcí hráčů. Hra končí po odehrání sedmého kola.

Cílem hry je nashromáždit co nejvíce vítězných bodu. Ty lze získat stavbou různých budov či přispěním k dokončení arcibiskupské katedrály. Během hry se nevyhnete řešení mnoha morálních dilemat. Až na konci hry se však ukáže, zda jste volili správně. Nad drobným občasným pochybením se dá přimhouřit oko, ale když to přeženete, trest vás nemine. Hra končí ve chvíli, kdy je dokončeno určité množství staveb.

Hra Vikomti Západního království je zasazena do období na sklonku královy vlády, kolem roku 980 našeho letopočtu. Náš kdysi mocný král dal přednost míru před blahobytem a výměnou za příměří odkázal našim nepřátelům hromady zlata a rozsáhlá území. Jenže mír je křehká záležitost. Království upadá do chudoby
a mnoho poddaných již nevěří, že je náš král schopný vůdce. Někteří se dokonce rozhodli oddělit od zemí koruny. Stále se těšíme přízni králova dvora, jenže i naše budoucnost je teď nejistá. Coby vikomti musíme uvažovat moudře a jednat rozhodně. Nechceme se protivit králi, ale pokud by se měla náhle změnit rovnováha
moci, musíme si především udržet přízeň lidu.

Cílem hry Vikomti Západního království je dosáhnout nejvyššího počtu vítězných bodů na konci hry. Body je možné získat stavbou různých budov, opisováním rukopisů, prací na hradě a získáváním smluv na nové pozemky. Hráči sice začínají hru s hrstkou věrných měšťanů, ale pokud chtějí ve svých snahách uspět, měli by se rychle obklopit dalšími nadanými služebníky. V průběhu hry budou hráči putovat napříč královstvím a budovat svůj vliv v různých vrstvách společnosti. Konec hry nastane, jakmile v království zavládne blahobyt či chudoba – nebo možná obojí!

Gaia Project

Hra Gaia Project rozvíjí systém známý ze slavné hry Terra Mystica. Podobně jako v původní hře, i zde najdete 14 jedinečných národů žijících na 7 odlišných planetách. Každý národ je schopen přežít pouze v podmínkách odpovídajících jeho domácí planetě, a proto se při rozvoji, růstu a osidlování okolních světů musí spolehnout na technologii celoplanetární teraformace. Už tak velice ostrý zápas o osídlené planety nově okořeňují Gaia-planety, světy s dokonalými podmínkami, které mohou osídlit všechny národy, a Transdimenzionální planety, nehostinné světy, které ovšem lze na Gaia-planety proměnit.

Kromě osidlování světů se budou národy předhánět ve vědeckých pokrocích napříč šesti oblastmi výzkumu – teraformace, vesmírné lety, umělá inteligence, Projekt Gaia, ekonomie a věda. Národy, které věnují výzkumu čas a zdroje, mají možnost získat nové příjmy, bonusy či pokročilé technologie. Navíc má každý národ schopnosti a silné stránky, jež jej výrazně odlišují od ostatních národů v galaxii.

Tato galaxie (herní plán) se skládá z deseti sektorů, které lze sestavit rozmanitými způsoby, takže Gaia Project nabízí ještě větší variabilitu a znovuhratelnost než starší sestra Terra Mystica. Ve dvou hráčích využijete možnost zmenšit herní plán na sedm sektorů a hra navíc obsahuje sólový mód od studia Automa Factory, ve kterém se postavíte automatizovanému protivníkovi.

Fuji Koro

Japonsko, 4. rok éry Hóei (1707).

Hora Fudži co nevidět vybuchne. Žhavá láva již brzy pohltí trojici svatyní Seien-dži skrytých hluboko v útrobách sopky. Šógun je však odhodlán zachránit toto vzácné dědictví, a tak pověří své nejvznešenější a nejudatnější samurajské bojovníky úkolem navrátit cenné předměty z hlubin sopky.

Fuji Koro je dobrodružná hra s prvky eura pro 1 až 6 hráčů, kterou lze hrát jak kompetitivně, tak i kooperativně. Hráči budou objevovat skryté svatyně, zachraňovat mnichy a bojovat se zuřivými draky s cílem najít cestu zpět ke svému Šógunovi a vydobýt si svými činy věčnou slávu.


Eclipse

V epické 4X sci-fi hře Eclipse se postavíte do čela velké mezihvězdné civilizace a s ostatními národy budete soupeřit o nadvládu nad galaxií.

V každém kole můžete rozšířit svou civilizaci Průzkumem a obsazením nových Hexů sektorů (Sektorů), Výzkumem Technologií a Stavbou Vesmírných lodí (Lodí), které nasadíte v boji. Hra končí po osmi kolech a vítězem se stane hráč s největším počtem Vítězných bodů (VB). VB lze získat za vítězství v bitvě, z Diplomatických jednání, Ovládání sektorů nebo Monolitů, za nové Objevy, či Výzkum Technologií.

K vítězství vedou různé cesty, takže musíte svoji strategii uzpůsobit silným stránkám a slabinám své civilizace, ale také nesmíte spustit oči z plánů ostatních národů!

Zeměplocha (č.11)

Pravidla hry

Hra z prostředí Pratchettovy série knih Zeměplocha.

Hráči jako hlavy významných rodin usilují o ovládnutí města Ankh-Morpork. Každý má svůj tajný úkol. Kdo ho splní jako první, zvítězí. Například musí kontrolovat určitý počet čtvrtí či získat dané množství peněz. Ve hře je celkem 132 unikátních karet ze světa Zeměplochy, které hráčům poskytují mnoho různých kombinací.


Bang (č.33)

Pravidla hry

Legendární základní hra s rozšířeními:
* Město duchů
* Údolí stínů

Bang! je karetní hra plná zvratů, intrik a blafování. Není neobvyklé, že bandita zastřelí banditu a občas šerif omylem zastřelí svého zástupce. Hra, kde olovo sviští vzduchem a pistolníci prolévají svá hrdla pivem. A když se zrovna nestřílí, všichni shání lepší zbraně, koně a jiné užitečné předměty.
Typická „party game“, zábava je především v překvapivých zvratech, výsledek není důležitý. Ke hře patří také povídání, ať už třeba blafování, ukecávání soupeřů, komentáře obzvláště povedených akcí spoluhráčů atd. Samotná hra je svižná a tak zřídka zůstane u jediné partie…


Pandemic (č.25)
Nové hrozby

Rozšíření, nelze hrát samostatně

Pravidla hry

Rozšíření oblíbené kooperativní hry Pandemic obsahuje hned několik nových herních modulů. V krabičce najdete například celou řadu nových rolí, kterými si můžete hru osvěžit a které vám umožní přibrat do hry pátého hráče. Také můžete bojovat s další nemocí či dokonce se jeden z vás může stát bioteroristou a hrát na straně nemocí proti všem.


Pandemic
(č.26 nebo č.27)

Pravidla hry

Kooperativní hra, kde se hráči společně snaží zastavit šíření čtyř epidemií zákeřných nemocí. Hráči se pohybují svými figurkami na mapě světa. Pomocí karet a speciálních akcí omezují šíření epidemií a snaží se choroby postupně vymýtit zcela.


Mořeplavci (č.7)

Pravidla hry

Hráči se v pozici regentů snaží upevnit svoji moc v Evropě a Středomoří a rozšířit ji na zámořská teritoria. Obsazují města starého kontinentu a postupně se vydávají na plavbu k novým pevninám.
Hra trvá 7 kol, v každém kole si hráči nejprve rozšíří své možnosti stavbou budovy, příchodem nových osadníků do přístavu a zaplacením mzdy dělníkům. Poté hráči provádí postupně akce až do vyčerpání svých možností nebo zájmu. Původní anglický název hry je Endeavor (v Německu vyšla pod názvem Magister Navis).


Hra o trůny (č.10)

Pravidla hry

Hra o trůny je inspirovaná populární ságou Písně ledu a ohně od George R. R. Martina. Každý hráč představuje jeden ze sedmi rodů známých z knihy. Šikovným využitím ekonomických zdrojů, vojenské síly i diplomacie se snažíte stát se největším rodem Westerosu.

Nová kompletně přepracovaná druhá edice populární hry již zahrnuje některé prvky známé z rozšíření první edice.
Ve hře se 3–6 hráčů ujímá rolí jednoho z rodů Sedmi království Západozemí a pomocí diplomacie i zbraní se pokouší získat Železný trůn.


Mars: Teraformace (č.9)

Pravidla hry

Hráči představují jednotlivé korporace, které se při plnění společného cíle – teraformace Marsu – snaží být úspěšnější než ostatní. Pokrok se znázorňuje na počítadlech 3 hlavních faktorů – průměrné teploty, obsahu kyslíku v atmosféře a množství kapalné vody na povrchu Marsu. Kdykoliv se některé korporaci podaří některý z faktorů zvýšit, zvýší se tím i její  teraformační rating, což dané korporaci přinese vyšší příjem peněz v dalších kolech hry a vyšší bodový zisk na konci hry. Hráči během hry disponují různými zdroji, nejen zmíněnými penězi (megakredity), ale později např. i některými kovy, vypěstovanými rostlinami nebo nastřádaným teplem.


Mission to Mars 2049 (č.37)

Pravidla hry

Strategická hra, ve které se hráči snaží osídlit Mars. Cílem je dostat se k severnímu pólu, který skrývá zdroje vody. Zvítězí ten hráč, který na pólu jako první vybuduje stanici na získávání vody. Ve hře hráči zakládají nové stanice, staví kolonie a silnice a budují laboratoře. K tomu budou potřebovat spoustu zdrojů, jako je vzduch, jídlo a nerostné bohatství. Hra Mise na Mars 2049 udržuje dynamické tempo od začátku až do konce. Zavede vás na dobrodružnou misi při osídlování planety, při které si užijete spoustu skvělé zábavy.


Fallout (č.5)

Pravidla hry

V kompetitivní deskové hře Fallout se snažíte získat určitý počet bodů vlivu tím, že budete pomáhat jedné ze dvou frakcí ovládajících postapokalyptický svět. Body vlivu získáváte pomocí karet agendy. Ve hře se také budete snažit vypořádávat s nepřáteli, získávat zkušenosti a vylepšovat si svou postavu.


Nemesis (č.8)

Pravidla hry

Hra s detailně zpracovanými figurkami pro 1-5 hráčů o přežití v kosmické lodi infiltrované nepřátelskou životní formou. Pravidla jsou koncipována s důrazem na atmosféru plnou blafování, předstírání, obviňování, ale i spolupráce – zkrátka všeho, co patří ke kultovním hororovým sci-fi příběhům. 
Posádka se probouzí z hibernace. Palubní AI hlásí kritický stav, loď není bez servisního zásahu schopna dalšího letu. Vaším úkolem je najít poškození, loď opravit a bezpečně se s ní vrátit na Zemi. Aby hráči vyhráli, musí splnit jeden ze dvou tajných úkolů, které jim budou na začátku partie přiděleny. Budou čelit mnoha překážkám: hordám vetřelců, špatnému technickému stavu lodi, krutému osudu a občas i ostatním členům posádky.


Mysterium (č.12)

Pravidla hry

Kooperativní detektivní hra, ve které se hráči snaží odhalit tajemství sto let staré vraždy a ulevit tak duši neprávem popraveného člověka. Mechanikou se hra částěčně inspiruje Dixitem a hlavním prvkem jsou abstraktní „snové karty“. Jeden z hráčů se ujímá role ducha obyvatele panství, kterého v minulosti neprávem odsoudili za vraždu a ostatní vyšetřovatelů, kteří musí během jednoho týdne odhalit skutečného viníka.


Eldritch Horror (č.36)

Pravidla hry

Kooperativní hra je zasazená do světa Cthulhu mytologie spisovatele H. P. Lovecrafta.

Hráči se pohybují po plánu zobrazujícím mapu celé Země a snaží se vyřešit záhady, které se ve světě dějí, a tím zamezit Prastarému v procitnutí. Ve městech, na moři, či v divočině se setkávají s hrůzostrašnými monstry, čelí nástrahám nebo putují skrze tajemné brány do cizích světů, aby nalezli klíč k záchraně lidstva. Pokud selžou, čeká lidské pokolení tragický zánik.


Arkham Horror (č.13)

Pravidla hry

Silný příběh na motivy povídek H. P. Lovecrafta ze světa Call of Cthulhu hráče staví do role vyšetřovatelů podivných událostí v americkém městečku Arkham v období dvacátých let 20. století. Hra, unikátní tím, že všichni hráči hrají společně proti hře samotné, vyniká variabilitou, kdy každá z her může probíhat značně odlišně.
Společným cílem hráčů je porazit protivníka, který se na začátku každé hry losuje z osmi v základní sadě. K tomu jim mohou pomoci různí spojenci, předměty či kouzla, které v průběhu putování po Arkhamu a/nebo jiných dimenzích mohou získat.


Zóna:
Tajemství Černobylu
(č.35)

Zóna je dobrodružná desková hra, která se odehrává v černobylské zakázané zóně. Ujímáte se rolí mrchožroutů, kteří čelí pokroucené realitě radioaktivní pustiny: Zóny. Putujete oblastí a pátráte po hodnotných artefaktech a fungujícím vybavení, které by vám mohlo pomoci překonat nástrahy na vaší cestě do jaderné elektrárny a odhalit tajemství Černobylu.


Studená válka
1945-1989 (č.28)

Pravidla hry

Hra je situována do období studené války mezi USA a Sovětským svazem. Každý hráč hraje za jednu z mocností a snaží se prosadit svou ideologii. Obě země se snaží získat co největší vliv mírovou i bojovou cestou. Vše je řízeno pomocí karet, které hrají ve hře klíčovou roli a události na nich njsou inspirované skutečnými historickými detaily. Hrací plán představuje tehdejší mapu světa, na které hráči přesunují svůj vliv do jednotlivých zemí, aby je ovládly, a snaží se tak získat spojence pro své supervelmoci. Karty událostí přinášejí do hry historické detaily a atmosféru té doby. Kromě napětí hrozby jaderného konfliktu doplňuje hru prestižní vesmírný závod velmocí.
Hra (v originálu Twilight Struggle) se již řadu let drží na úplné špici žebříčku her, což zaručuje, že na hráče čeká skutečně nevšední a komplexní herní zážitek.


Jízdenky, Prosím! (č.1)

Pravidla hry

Hra s jednoduchými pravidly, která nový hráč pochopí během několika málo minut, přenese hráče na začátek 20. století do Severní Ameriky. Cílem je vybudovat železniční síť mezi dvojicemi měst, které každému hráči určí tajný los na začátku hry (hráči si mohou v průběhu hry vzít další karty určující dvojice měst k propojení).


Jízdenky, Prosím!
Evropa (č.2)

Pravidla hry

Pokračování úspěšné hry Ticket to Ride. Tentokrát spojujete železnicí města v Evropě. Od svého předchůdce se liší nejen herním plánem, ale také několika úpravami pravidel (nádraží, tunely). Ve hře se snažíte vybudovat co nejrozsáhlejší železniční síť mezi městy, které jste si na začátku nebo v průběhu hry vylosovali z karet železničních tratí. Čím delší trať vybudujete, tím více bodů získáte.


Jízdenky, Prosím!
Londýn (č.3)

Pravidla hry

V této londýnské verzi Ticket to Ride se hráči snaží obsadit nejdůležitější autobusové trasy a propojit významná místa, která jim určují jízdenky. Hra nezůstává dlužna tomu, na co jsou její hráči zvyklí. Místo vagónků v ní na plán Londýna umisťujete doubledeckry. Jedná se o menší a rychleji zahranou hru.


Scythe (č.15)

Pravidla hry

Hra vás zaujme bohatou výbavou, výborným zpracováním, a především tím, jak dokázala skloubit herní mechanismy s tématem a jakou dokáže vytvořit atmosféru. Hra vás zavede do východní Evropy po 1. velké válce, historie se však ubírá jiným směrem, než známe.
Hráči se chopí vlády nad jednou z pěti frakcí – Rusvětský svaz, Severská království, Krymský chanát, Saská říše, Polanská republika. Každá frakce se snaží získat slávu a bohatství tak veliké, že ostatní přestanou být konkurencí. Obojí se dá získat jedině tím, že hráči prozkoumávají krajinu, budují stavby, těží suroviny, konstruují mocné mechy a vyhrávají konflikty o kontrolu území s jinými hráči. To vše za účelem zisku dvou věcí – hvězd a mincí. Hvězdy slouží k ukončení hry. Peníze jsou zase důležité pro celkové umístění – kdo získá nejvíce, vyhrává.


Výbušná koťátka (č.21)

Pravidla hry

Exploding Kittens jsou koťátkovou verzi ruské rulety.

Hráči po řadě táhnou vždy po jedné kartě, dokud někdo nevytáhne explodující kotě. Pokud tento hráč nemá v ruce zneškodňující kartu (defuse card) vybuchuje a ve hře končí. Před táhnutím karty se dají hrát dříve získané karty z ruky. Ty se používají k nahlížení do balíčku, vyhýbání se explozím a nástrahám na spoluhráče.


Milostný dopis (č.24)

Zábavná karetní hra s úplně novým herním mechanismem. Jako oddaný ctitel krásné princezny se snažíte doručit svůj milostný dopis. Princezna je však bohužel uzavřena v paláci a dopis není možné předat přímo. Udělejte vše pro to, aby se vaše vyznání dostalo k princezně jako první.
Hra odpovídá jednoznačně kladně na otázku, zda je možné navrhnout skvělou hru pouze se šestnácti kartami. Ostatně nejlépe si ji sami vyzkoušejte!

Hraje se několik kol. V každém kole se hráči snaží eliminovat své protivníky. Pouze vítěz kola získává bod. Hráči mají vždy na ruce pouze jedinou kartu a na začátku svého tahu si líznou druhou. Jednu z karet zahrají. Většina karet buď dává šanci někoho eliminovat nebo alespoň zjistit, co má někdo ze soupeřů na ruce.


Na křídlech (č.4)

Pravidla hry

Pravidla hry – příloha

2. české vydání hry včetně minirozšíření Střemhlavý let.

Ve hře budete představovat nadšené ornitology, pozorovatele ptactva, badatele a sběratele, snažící se přilákat do své voliéry co nejúžasnější ptačí exempláře. Voliéra zahrnuje tři různé biotopy a každý pták pomůže rozvinout vaši ptačí zoo v určité oblasti: shánění potravy, snášení vajec a získávání nových přírůstků do voliéry.
Vítězem hry se stane hráč, jemuž se podaří získat nejvíce bodů. Body lze získat za zajímavé ptáky ve sbírce, plněním různých úkolů vyhodnocovaných během hry i na jejím konci, za snůšku vajec, akumulovanou potravu a kořist.


Tumult Royal (č.6)

Pravidla hry

Staňte se šlechticem ve hře Tumult Royal K životu šlechty nepatří jen okázalé bály, hostiny a romantická dostaveníčka. Někdy je to i pořádný adrenalin. Vyzkoušejte si, jaké to je, když vám v žilách koluje modrá krev a pod rukama kvete pohádkové bohatství. Dokážete ale s majetkem hospodařit tak, aby byli spokojeni i vaši poddaní? Cílem hry je postavit co nejvíce pomníků a soch za prostředky, jež získáte výběrem daní. Pokud zbude stále dost jmění i pro váš lid, můžete směle budovat. Ovšem pokud ne, budete mít plné ruce práce s potlačováním selské vzpoury.


Through the Ages:
Nový příběh civilizace (č.14)

Pravidla hry

Aktualizované vydání mistrovské civilizační hry, ve které se staráte o rozvoj svojí civilizace, kterou lze rozvíjet spoustou možných způsobů. Od vynálezů přes stavbu budov k získávání význačných osobností historie až k obligátní armádě (hra přesto není válečná a armáda jako taková je finančně dosti náročná). Hra Through the Ages je velice komplexní a náročná hra určená spíše pro ostřílené hráče. Hra získala řadu ocenění včetně prestižní International Gamers Award pro nejlepší hru roku 2007.


Théby (č.16)

Pravidla hry

Příprava hry


Steel Driver (č.17)

Pravidla hry

Skvělá ekonomická hra, ve které si hráči každé kolo rozebírají akcie šesti železničních společností. Hráč, který si novou akcii vydražil se, je pro toto kolo dosazen na post ředitele. Cenu utrženou za akcii využívá samozřejmě společnost ke svému rozvoji. Obvykle se hráč snaží při rozvoji utržit také něco do své kapsy. Pokud má ale akcií více, rozhodně ji nebude chtít vytunelovat, ale spíše rozvinout.
Peníze dnes hýbou světem a také zde vítězí na konci hry nejmovitější manažer. Hodnota akcí jednotlivých společností je určena až na konci hry a tak se dlouho nedá odhadnout, jak která firma dopadne. Stejně jako v reálném životě to tedy ani ve hře Steel Driver nemají manažeři snadné. Alespoň si ale mohou být jisti, že žádná z firem nezkrachuje.


Asgard (č.18)

Pravidla hry

Asgard je hra postavená na severské mytologii, v níž se hráči stávají starogermánskými vládci, kteří se snaží podporovat své bohy, využívat jejich schopností, stavět jim chrámy a posílat jim válečníky, aby zvítězili v poslední bitvě světa – v Ragnaröku.

Hra má 5 kol a po nich následuje Ragnarök. V každém kole se v herních světech odehrávají bitvy mezi Světlem a Temnem a hráči, kteří během kola podpořili vítěznou stranu, získají body. Nakonec se bohové utkají v Ragnaröku a vítězné body získají hráči, kteří podpořili ty bohy, jež zvítězili.


Venezia 2099 (č.22)

Pravidla hry

Benátky, město, nad kterým visí temné proroctví: jejich úplné sesutí do moře se zdá nevyhnutelné. Zažijte v této hře zánik města na laguně. Chopte se role sběratele umění hledajícího vzácné poklady. Proklestěte si šikovně cestu potápějícími se městskými částmi a využijte plovoucích plošin jako ostrůvků bezpečí. Gondoly vám pomohou zachránit se ze zdánlivě bezvýchodných situací.


Carcassonne:
Základní hra (č.20)

Pravidla hry

Jihofrancouzské město Carcassonne je pověstné svým jedinečným opevněním, které se vyvíjelo od římských dob až po časy rytířů. Hráči se vydávají se svou družinou na cesty a louky, do měst a klášterů, aby hledali štěstí kolem Carcassonne. Vzhled krajiny je v jejich rukou a strategické rozmístění družiníků, ať už sedláků, lupičů, mnichů nebo rytířů, určuje cestu k úspěchu. Hráči vykládají jeden po druhém karty s motivem krajiny. Vznikají cesty, města, louky a kláštery, na které mohou hráči umístit své figurky, aby sbírali body. Body se započítávají jak v průběhu hry, tak na jejím konci, a proto je vítěz znám až po konečném sčítání. Tak jako je jihofrancouzské město Carcassonne pověstné svým jedinečným opevněním, tak se hra Carcassonne stává pověstnou svou úspěšností. Od jejího uvedení na trh v roce 2001 se prodalo již milion kusů.


Carcassonne Big Box (č.19)

Pravidla hry

Legendární základní hra s rozšířeními:

  • Hostince a katedrály
  • Kupci a stavitelé
  • Ovce a kopce
  • Kolo osudu
  • minirozšíření Řeka
  • figurky pro 7. a 8. hráče

Darjeeling (č.23)

Britská východoindická společnost zakládá poblíž města Darjeeling svou kancelář. Chce odtud začít vyvážet čaj. Snažíte se najít ty nejlepší čajové plantáže a co nejkvalitnější druhy čajů, které následně nakládáte na loď a odvážíte. Pro váš úspěch je důležité množství dováženého čaje, čerstvost, ale také aktuální obliba čaje.


Munchkin (č.29)

Pravidla hry

V této hře jde především o to, se při hraní pořádně pobavit! Vstupte do světa her na hrdiny… tak trošku jinak. Bojujte s draky gumovou kačenkou a obírejte o další ničivé předměty své spoluhráče, kteří byli až doteď vašimi parťáky!

Začínáte jako obyčejný člověk, který si s nástrahami musí poradit jen s pomocí svých rukou. vaším úkolem pobít nestvůry, získat poklady, podporovat a podrážet soupeře a především rychleji než ostatní zvyšovat úroveň své postavy. Vítězí hráč, kterému se podaří jako prvnímu dosáhnout desáté úrovně. Pomalu získáváte zkušenosti i předměty – z počátku slabé, ale postupem času se dostanete třeba i k motorové pile na orky!
Kdo říkal, že musíte u her na hrdiny trávit hodiny svého času, připravovat dobrodružství a přečíst hromady pravidel? Munchkin je pravý opak, je to hra, kterou si užijete a u které se pobavíte. A teď už vzhůru na orky!


Desítka (č.30)

Pravidla hry

Skvělá hra, kde hráči nemusejí čekat na svůj tah tak dlouho jako v jiných hrách. Ke každému okruhu ve hře přísluší 10 otázek a 10 možných odpovědí. Všichni hráči dostanou šanci odpovídat v každém okruhu otázek. Pokud odpovíte správně, získáte jeden z žetonů odpovědí jako bod. Když jste znovu na tahu, můžete hledat další správnou odpověď. V tu chvíli ovšem podstupujete riziko, že body získané dříve v tomto okruhu ztratíte. Budete hrát na jistotu, nebo riskovat? 
Ve hře je 200 okruhů, 2000 otázek a 2000 možných odpovědí. To vše v kompaktním balení zvaném smartbox s počítadly bodů a žetony odpovědí.


Project L (č.31)

Pravidla hry

Ve hře Project L se budete ze svých dílků snažit skládat zadání jedno po druhém tak, abyste dílky využili optimálně a získali co nejvíce bodů. Hra obsahuje i variantu pro 1 hráče.
Hráči začínají hru se dvěma dílky. Tyto dílky použijí k dokončení skládaček, získání vítězných bodů a nových dílků, které jim pomohou splnit komplikovanější skládačky. Dílky se podle své velikosti dělí na čtyři úrovně. Skládačky se dělí podle barvy rubu karty na bílé a černé. Bíle mají jednodušší tvary, černé složitější. Čím je skládačka složitější, tím více za ní dostanete bodů.


Shit Happens (č. 32)

Překlad karet

V ulítlé párty hře Shit Happens jde o to správně podle míry průserovosti řadit jednotlivé smolné události. Každá událost byla autory ohodnocena číslem na stupnici „misery index“ od těch nejméně nepříjemných (hodnota 1) až po ty největší průsery (100). Autoři určili průserovost jednotlivých událostí podrobným průzkumem mezi velkým množstvím respondentů jako terénní sociální pracovníci, psychologové, krizoví interventi atd. Některé průsery jsou spíše úsměvné, jiné vážné až devastující. Každý průser je ilustrován více či méně vtipným obrázkem. Balení obsahuje 200 karet a vystačí cca na 3-5 her podle počtu hráčů. Pak už je známa hodnota průserů a hra ztrácí smysl.

Shamans


Shamans je štychová hra, která sestává z neurčitého počtu kol. Každé kolo představuje jeden lunární cyklus, během kterého mezi sebou zápolí síly Šamanů a Stínů. Šamani v kole zvítězí, pokud se jim podaří sprovodit ze světa všechny Stíny, nebo pokud po odehrání všech karet figurka stínu stále nedošla až na pole měsíce na konci stupnice. Stíny zvítězí, pokud figurka stínu došla až na pole měsíce na konci stupnice. V každém kole budou hráči náhodně a tajně rozděleni mezi tyto dva týmy, Šamany a Stíny. Složení týmů se mění v každém kole hry a hráči získávají body, pokud jsou členy vítězného týmu, nebo prostřednictvím různých efektů. Na konci hry zvítězí ten hráč, který napříč koly nasbíral nejvíce bodů.

EGO (č.34)

Pravidla hry

Černá krabice s velkým červeným kolečkem skrývá řadu záludných otázek a množství žetonů. Hra je určena pro 2–6 hráčů od 14 let.

Pravidla si vysvětlíte během minuty, takže hned začnete hrát. K dispozici máte malé červené žetony, s nimiž budete sázet na odpovědi ostatních, a velké žetony s tečkami, které slouží k označení odpovědí. Hráči se střídají. Aktivní hráč vytáhne z krabičky kartu a nahlas přečte otázku a tři nabízené odpovědi, poté si tajně jednu zvolí. Ostatní pak mají uhádnout, jak by odpověděl. Mohou vsadit jeden či dva malé žetony.



Ostatní hry